Marketing PERFECT - așa-i că te-ai săturat?

Serios acum, așa-i că te-ai săturat?

Dacă stai pe oricare dintre platformele de socializare online sau cauți ceva pe un motor de căutare, pur și simplu ești asaltat de reclame. Nu doar că au devenit insuportabile din punct de vedere al cantității lor, însă absolut toate arată perfect. Zici că tot neamu' lui Burebista a descoperit peste noapte cum să editeze poze, sau toți descendenții lui Eminescu au făcut facultatea de marketing în două zile și acum știu cum să o recucerească pe Veronica.

Te-ai putea întreba, total justificat, care-i sensul acestui articol, în condițiile în care ești pe website-ul unei companii care se ocupă de dezvoltare web și ... marketing. Ei bine, și noi suntem sătui de atât marketing, dar ne frământă și gândul că undeva, cândva, s-a pierdut autenticitatea.

Dacă poza nu e perfectă, nu ești competitiv. Dacă copy-ul nu e pe tonul potrivit, riști să nu mai ajungi la publicul țintă. Totul este despre perfecțiune, sau, despre anumite tipare, parcă devenite mult prea rigide în zilele noastre. Toate agențiile de marketing promit marea cu sarea, creșteri de sute de ori a afacerii tale, ROI nemaiîntâlnit și ROAS peste măsură. Să nu mă înțelegi greșit, nu-i rău că fac asta, pentru că unele dintre ele chiar reușesc ceea ce promit. Ceea ce nu este corect este că tu vei pleca la drum având așteptări nerealiste de la serviciile de marketing, iar marketingul acesta bazat pe perfecțiune este mai flaușat decât multe asistente din diversele emisiuni TV.

Unde e autenticitatea? Unde este stângăcia și unde este reclama aceea făcută să reprezinte la fix afacerile românești? De ce au dispărut reclamele care deveneau virale doar pentru ca erau deștepte și cum am ajuns să ne scăldam doar în "mega oferta" și "cumpăra acum", acompaniate de fețe frumoase, luate de pe platforme de vândut poze? Unde sunt reclamele cu vânzătoarele noastre din magazine, cele care după 8 ore de muncă, nu au timp să tragă 10 centimetri de fond de ten pe față? Nu mai sunt, dar știi de ce? Pentru că cei ca tine, care au o afacere, cred că trebuie să afișeze opulența și nu imperfecțiunea. Drept urmare, agențiile de marketing s-au conformat.

Apropos, știai că la noi, în România, nu prea se studiază marketingul cum trebuie? Sau că, în momentul în care alegi să colaborezi cu o agenție de marketing, este recomandat să te uiți și dacă are o cifră de afaceri și angajați? Sau că, ceea ce "furăm" de prin marketingul internațional nu se aplică și la noi pentru că ai noștri, înalți ca brazii, sunt mai speciali? Ai auzit vreodată de axa durere- plăcere? Ai văzut cum arată un plan de marketing pe bune? Dacă ai răspuns cu negativ măcar la jumătate din ceea ce am întrebat mai sus, poate ar fi corect să reevaluezi ceea ce faci in online.

Și acum, punch line-ul. Propoziția aia menită să îți vândă, să îți ia ochii și, inevitabil, banii ... nu? Nu, nu o să vină. Noi facem marketing și web design, dar din acela pe bune. Cu toate acestea, nu suntem aroganți că nu avem de ce. În cazul în care vrei autenticitate, știi tu mai bine cum să dai de noi.