10 pași simpli pentru a-ți promova afacerea prin intermediul rețelelor de socializare

Rețelele de socializare au devenit parte integranta a afacerilor din mediul online

  1. Adaptează-te la publicul tău
  2. Oferă informații scurt și la obiect
  3. Creează conținut vizual
  4. Împărtășește feedback-ul primit cu publicul tău
  5. Nu uita de CTA
  6. Folosește-te cu încredere de EMOJI-URI
  7. Utilizează hashtag-uri
  8. Folosește link-uri către site-ul tău în email-urile trimise
  9. Postează conținut interactiv
  10. Susține și promovează ideile și valorile comunității din care faci parte

Concluzie

 

Rețelele de socializare au devenit parte integranta a afacerilor din mediul online

Cu siguranță, afirmația de mai sus nu ne mai surprinde de multă vreme. În prezent, rețelele de socializare reprezintă cel mai important mediu de transmitere a informațiilor. Indiferent că ne raportăm la bătrânul Facebook, Instagram sau bine-cunoscuta platformă Tik Tok, un lucru este cert: orice persoană, prin simplul fapt că dispune de un telefon mobil, poate accesa informații de pe întreg globul pământesc.

 

Platformele de socializare au făcut mult mai accesibilă interacțiunea cu lumea care ne înconjoară, de asemenea ne este mult mai ușor să ne împărtășim opiniile, interesele și să relaționăm cu brandurile.

 

Din acest motiv, a devenit esențial pentru deținătorii de întreprinderi, fie ele mari sau mici, să își creeze noi strategii de marketing care să includă și promovarea brandului prin intermediul acestor mijloace de comunicare.

 

În acest articol, îți vom prezenta 10 metode care te vor ajuta să creezi conținut atractiv pentru publicul tău țintă, conținut care să te aducă mai aproape de acesta.

  1. Adaptează-te la publicul tău.

Înainte de a te decide la ce conținut îți dorești să aibă postările tale, este esențial să pui pe primul loc interesele audienței țintă și persoanelor care îți urmăresc activitatea de pe platformele de socializare; o persoană care simte că este conectată cu brandul este mult mai dispusă să cumpere de la tine sau să rămână client fidel companiei tale.

 

Așadar, prima întrebare pe care trebuie să ți-o pui este: „Ce tip de conținut atrage cel mai mult audiența mea țintă?”, „La ce reacționează aceștia cel mai mult?”, „Sunt postări informative, Tiktok-uri sau reels-uri comice etc?”

 

 

  1. Oferă informații scurt și la obiect.

În general, cititorii au un timp de atenție extrem de scurt, care se poate pierde sau poate fi câștigat după primele 3 sau 4 cuvinte ale articolului sau postării tale. De aceea, este necesar ca acestea să fie selectate cu mare atenție.

 

Un alt amănunt extrem de important pe care trebuie să îl ai în vedere, când te apuci de creat conținut, este să nu te lungești foarte mult cu textul postărilor tale. Nu uita că trăim în secolul vitezei, indicat fiind să folosești în jur de 150-250 de cuvinte per postare.

 

  1. Creează conținut vizual.

Fotografiile îți fac postările să fie mai atractive. Este dovedit că elementele vizuale cresc cu până la 80% interesul oamenilor pentru a citi o postare. Prima impresie contează și cântărește foarte mult în orice interacțiune, așa că fă-i pe oameni să-și facă o impresie bună despre brand-ul tău.

 

Să nu uităm de vedetele tipurilor de conținut, precum videoclipurile de scurtă durată (Tik tok-uri, reels-uri), ele îți pot aduce extrem de multă vizibilitate brand-ului tău, dar și interacțiune cu publicul. E bine să fii scurt și la obiect cu mesajul pe care vrei să îl transmiți, dar în același timp acesta să fie făcut într-un mod foarte creativ.

 

Încearcă să îți faci un obicei din a crea conținut vizual la fiecare postare, în așa fel îi vei aduce brandului tău mai multă vizibilitate și mai multă vizibilitate te aduce mai aproape de mai mult trafic pe site-ul tău. Așadar, dă-i simțului tău creativ libertatea de a se exprima. Unde e creativitate, e și succes!

  1. Împărtășește feedback-ul primit cu publicul tău

Hai să facem un scurt exercițiu de imaginație: înainte de a cumpăra un produs care ți-a atras atenția, unde te uiți prima dată? La recenzii. De ce? Pentru că vrei să știi care a fost experiența celorlalte persoane cu brand-ul care oferă acel produs sau serviciu.

 

Studiile făcute în ultima perioadă asupra acestui lucru arată că 78% din consumatori au încredere în recenziile online, în timp ce 67,7% dintre aceștia spun că testimonialele clienților le influențează decizia de cumpărare. Totodată, 72% nu vor cumpăra un produs sau un serviciu dacă nu citesc o recenzie înainte.

 

Acum e clar, opiniile clienților anteriori contează foarte mult pentru potențialii clienți ai brand-ului tău. Dacă nu te-ai apucat până acum să le postezi pe bloguri, social media sau să le evidențiezi în cadrul site-ului tău pe cele mai bune, ar fi cazul să o faci! Cum altfel să câștigi încrederea potențialilor clienți!? 

  1. Nu uita de CTA.

Este foarte important să interacționezi cu audiența ta. Invită-i să răspundă la o întrebare, să îți viziteze site-ul, să distribuie sau să aprecieze conținutul tău. De asemenea, sondajele de opinie sau cele menite să le testeze cunoștințele s-au dovedit foarte atractive pentru public.

  1. Folosește-te cu încredere de EMOJI-URI

Culori, emoji-uri, imagini. Toate acestea îi dau conținutului tău strălucirea de care are nevoie pentru a fi observat și ușor de digerat pentru utilizatori. Mai mult decât atât, îi oferă un aer prietenos postărilor tale, ceea ce va atrage mai multe persoane pe contul tău. 

  1. Utilizează hashtag-uri.

Hashtag-urile sunt acele cuvinte cheie care sunt precedate de un element magic, „#”. De asemenea, dacă sunt alese cu înțelepciune, îți pot extinde raza de vizibilitate și, în cele din urmă, îți pot aduce postările în fața publicul țintit.

 

Este important de reținut că ele nu funcționează la fel pe toate platformele. Dacă pe Instagram acestea îți pot fi de mare folos, același lucru nu se poate spune și în cazul Facebook. Totul diferă în funcție de algoritmul fiecărei platforme în parte.

  1. Folosește link-uri către site-ul tău în email-urile trimise

Social media și email-ul merg de minune împreună. Este posibil ca anumite persoane care sunt abonate la newsletter-ul afacerii tale să nu știe de existența unor rețele de socializare. Așadar, e important ca, la fiecare mail trimis de tine către clienții tăi sau persoane care pur și simplu s-au abonat la newsletter-ul brandului tău, să adaugi iconițe prin care să îi redirecționezi pe aceștia spre rețelele tale de socializare.

 

De regulă, aceste link-uri se află la final de mesaj, așa că nu uita să le pui la fiecare e-mail trimis pentru ca cititorii tăi să aibă posibilitatea de a-ți vizita afacerea ta în mediul online ori de câte ori simt nevoia.

  1. Postează conținut interactiv

Ai foarte multă treabă de treabă de făcut până mâine, însă vezi un chestionar drăguț pe Instagram care are ca scop să te facă să descoperi ce tip de șofer ești, ce tip de extraterestru ești sau orice altă nebunie care ar putea atrage atenția publicului. Sună irezistibil, nu e așa?

 

Social media, pe lângă faptul că îți poate promova afacerea, te poate ajuta să te conectezi mult mai bine cu publicul tău. În prezent, această metodă de abordare reprezintă un aspect foarte important pe care trebuie să îl ai vedere. Nimeni nu cumpără de la un brand care nu câștigă încrederea oamenilor, care nu comunică, care nu încearcă să ajungă la ei. În fond, totul este despre nevoile lor.

 

O provocare, o ghicitoare, un puzzle sau un mini chestionar, puțină spontaneitate și gata! Atenția urmăritorilor va fi îndreptată spre business-ul tău.

 

  1. Susține și promovează ideile și valorile comunității din care faci parte

O modalitate foarte simplă prin care te poți conecta mai mult cu publicul tău și, implicit, care să le câștige încredere în brandul tău, este prin a le arăta că te preocupă aceleași lucruri care îi preocupă și pe ei. Secretul constă în a răspunde foarte rapid la evenimentele curente și în adaptarea conținutului postărilor tale în funcție de publicul țintă.

 

De asemenea, articolele sau postările cu scop informativ sunt o idee excelentă pentru tine dacă vrei să câștigi încredere în fața clienților, asta pentru că ei își doresc să afle cât mai multe despre ceea ce cumpără sau cum să își ușureze și mai mult viața. Important este să știi ce îi interesează pe aceștia și ca acest lucru să aibă legătură cu nișa din care face parte afacerea ta.

 

Articolele sau postările pot fi încărcate în secțiunea de blog a site-ului tău și de acolo le poți distribui pe rețelele tale de socializate, astfel vei aduce și mai mult trafic pe website-ul tău. 

Concluzie

Marketingul în social media reprezintă un mijloc foarte puternic de promovare, prin care poți obține rezultatele mult dorite. Cu puțină creativitate și implicare, poți crea conținut creativ care să te aducă mai aproape de publicul tău țintă și prin care să aduci trafic website-ului tău. Așa că, ce mai aștepți? Dă-i o șansă!